maandag 2 oktober 2017

Rotte balken.



Dat de balken van mijn aangebouwde garage niet helemaal solide waren wist ik maar in de afgelopen vakantie ontdekte ik dat het nog veel erger was dan ik vermoedde. Toen ik een lange spijker in een balk wilde slaan verdween deze, zonder enige weerstand, tot aan de kop in het vergane hout. Een nieuwe poging iets verderop gaf hetzelfde resultaat. Ai, de balk aan de voorzijde waar de dakspanten op rustten was totaal verrot.  Een wonder dat het nog allemaal was blijven liggen. Toen ik het schoorvoetend tegen vriend Wicher vertelde reageerde hij enthousiast. Hij had wel zin in een klus. Zonder veel ervaring begonnen we met stutten, balken verlengen en vervangen. Eindeloos bouwkundig overleg. En het lukte. Volgend jaar de nieuwe dakbedekking. Hoop dat Wicher weer zin heeft. Wat een hulp!!









En de buurman werd aangestoken door zo veel vlijt.

Geen opmerkingen: