vrijdag 7 oktober 2016

Jacques Henri Lartiques


'Mijn' foto

Dit voorjaar bezocht ik Foam in Amsterdam en stuitte daar toevallig op de expositie van Jacques Henri Lartiques.


Ik was onder de indruk van zijn foto's, vooral van zijn kleurenfoto's. De sfeer die hij  weet neer te zetten, de kleuren en de liefde voor Frankrijk raakte me. Plotsklaps viel mijn oog op een foto die ik heel goed kende. Hij hangt zo lang ik mijn Franse huis heb in de wc, achtergelaten door de vorige eigenaresse, oud fotolaborante en kunstliefhebster. Zou mijn foto echt zijn? Ik heb hem uit de lijst gehaald, meegenomen naar Nederland en ik ga hem in december meenemen naar een taxatiedag van Tussen Kunst en Kitsch (in mijn vriendenkring denigrerend: Tussen Kut en Kitsch genoemd).

2 opmerkingen:

hans vermaat zei

Het zal leeg voelen op de WC in Belmont. Ik ben heel benieuwd.

Hent zei

Het bleek geen foto maar drukwerk helaas.